First Waltz

Quidquid discis, tibi discis – "Vad än du lär dig, lär dig det för din egen skull"

Svar i slatten

Paj och kaputt var man då efter jobbet, om jag ändå vore i form för en pils.
Fast mina lemmar är slut ändå, så vad ska man göra? Gå på tå? 
Kanske hamnar jag på Far i hatten, för att finna svar i slatten.
 
En annan själ entrar min värld, fast ej i närheten. 
-...ta mig inte på orden, fall istället ner på jorden! 
ta nu din sup och var en glad flicka, så hörs vi igen då du har fyllehicka
-send-

Poeter är väl vi alla, några varma, några kalla..
Flagnar så fort alkoholen sprider sig, eller fylls ut i topp och knopp,
.. för att sedan vakna upp dagen efter, med en flasta Bäck i ena och i andra en mopp.
 
Tiden står nu still på far i hatten, - eller var det 'far åt fnatten'?
Jag minns inte längre vad stället hette, eller hur jag kom dit.
En löddrig tanke, en syn, en yrsel. ett svin.
 
'Titta! en soffa för nån, för mig: en svit!'
Jag dämper ner i kuddarna, och gör mig ordentligt till ro,
Nu är det dags att ta adjö, av detta underligga zoo.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

❤️

2 Anonym
skriven :

❤️