First Waltz

Quidquid discis, tibi discis – "Vad än du lär dig, lär dig det för din egen skull"

Shangri-La

Jag vet så lite, men jag vet mer än igår.
En hel värld av mysterier ligger dold bakom varenda människas uttryck.
Så mycket information som ännu inte är utforskat.
..och vi har rätten att bestämma själva att kalla oss visa. pfft.
 
Jag föddes en höstnatt, och där efter samlade jag intryck från min omgivning, lärde mig, memorerade.
Jag gör det fortfarande, nu per automatik, och jag minns inte längre varför jag lärt mig.
Då för att lära mig fatta egna beslut, utvecklas, överleva.
Nu har jag ritningarna för världen, och en efter en inreds ett nytt rum.
Ibland sker en stor förändring, en ostadig pelare rivs eller väggar slås ut, bara för en idé krossar en annan.
 
Vårt sinnespalats må ta tid, och inflytten sker när vårt kontrakt på jorden går ut.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: