First Waltz

Quidquid discis, tibi discis – "Vad än du lär dig, lär dig det för din egen skull"

Vvvv i cyberspace

Varför låtsas? Varför ens försöka? Det är bara sorligt och jag vill inte att det förändrar folks sätt att leva med andra...

 

Det jag bekymrar mig över är hur många användare på facebook, msn, sms mm. skriver som om man konverserade i verkligheten. För det är långt ifrån samma sak som att prata mellan fyra, sex eller åtta ögon. Jag vill iallafall inte låta en konversation styras med hjälp av fingrarna över ett tangentbord, utan ser den teknologiska konversationen mer som ett kommunikationssätt ifall jag kräver information av något.

Det är en utav de främsta anledningarna till att jag sällan svarar på onödiga sms, skriver på facebook-väggen eller inte svarar mer än kortfattat och informellt. Den riktiga kontakten görs två mäniskor imellan, och ska vi låta det tas över av teknologi är jag inte med längre.

 

Våga vägra vara verklig i cyberspace!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Emelie
skriven :

True.

Jag skriver precis som jag pratar på internet. Skäms!

Håller med om att skiten ska vara informell och inget mer. Men det är svårt att hålla sig till det alla gånger. ;)