First Waltz

Quidquid discis, tibi discis – "Vad än du lär dig, lär dig det för din egen skull"

The Rip

Det är mycket man vill få gjort här i livet. Man vill bygga karriär, bygga hus, resa jorden runt, bestiga det högsta berget, hitta sin drömprinsessa, och skriva en bok. Finns egentligen inget slut och man kan nämna miljontals mål människan har satt upp under vår tid här på jorden.

 

Jag har alltid undrar vad som händer med oss när vi berörs av något, som när jag lyssnar på the Rip av Portishead. I den låten verkar det inte finnas något slut, bara något pågående, somär menat att leva vidare ända tills vår närmaste stjärna slocknar.. Som ett kall att inget egentligen har något att sträva mot, eller ursprung att komma från. En signal som berättar för oss att leva i nuet, utan mål eller förutsättningar, bara leva.

 

Mycket av min filosofi kommer från Naomi Hunter, som var doktor i dna-forskning. Påhittad visserligen, men kan Karl-Bertil Johnsson få sin filosofi från Robin Hood så ;)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna
skriven :

Jag tycker mycket om den filosofin, och gör mitt bästa för att leva efter den. =) "Do not look back and grieve over the past, for it is gone; and do not be troubled about the future, for it has not yet come. Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth remembering." - Ida Scott Taylor