First Waltz

Quidquid discis, tibi discis – "Vad än du lär dig, lär dig det för din egen skull"

One Evening in Berlin

Att börja skriva ett inlägg såhär på måfå är rätt djärvt och jag vet inte exakt vart jag ska börja, eller vad jag skall skriva om.

Sitter för övrigt på ett hostell i Berlin nu då jag och åtta andra vänner kände för att ta en 5-dagars semester från våra day-to-day-jobb och avverka lite europeiska stålar som vi egentligen inte äger för att känna oss lite fria.
Hostellet vi bor på är av dålig skick och frukost ingår ej, men man får inte bli bitter, ty hostellet är endast till för att få lite sömn. På dagarna får vi runt i staden tills fötterna värker, letar souvinirer och äter god mat medans vi på kvällarna går ut på klubbar och festar galet tills solen går upp. Vanligtvis träffar man en å annan trevlig turist som man byter lite ord med och sedan bestämmer en obefintlig träff någonstans senare i ett annat liv.. men det är nice, det är så jag vill leva mina dar som ung.. Kanske flyttar hit så småning om och lär mig språket. Flyttar senare bort över Atlanten och stadgar mig med familj och karriär och till sst flyttar tillbaka till Stockholm i någon lya på någon ny stadsdel någong gång 2054. Det var en framtidsvision jag fick när jag hoppade runt bland alla U-bahnstationer för att ta mig från plats A till B.

Nu ska vi dock avverka natt nummer tre av fyra totala! Hoppas denne blir minst lika lyckad som de tidigare nätterna, om inte så är jag lycklig ändå.

Guten aben.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: