First Waltz

Quidquid discis, tibi discis – "Vad än du lär dig, lär dig det för din egen skull"

The Other Side

Jag håller på med en bok.. En viktig bok, inte en roman och inte någon några självbiografi.. Utan en om tankar och erfarenheter. Om händelser och viktiga saker, sånt man ska veta, sånt man inte ska göra.

Jag pratar om dåliga saker, sånt man ska akta sig för, sånt som man ska ha i huvudet när man gör saker, sånt man ska veta innan man gör saker, och främst av allt, saker man inte ska göra. Jag pratar cigaretter, deprimationer, förhållanden, droger, mediciner och allt där i mellan.

Jag känner en hel del junkies, sådana personer som är beroende, sådana som inte mår bra. Jag har sett vad droger kan göra med folk, och därför vill jag dela med mig av mina erfarenheter. Jag vill informera människor om allt jag har varit med om, vilket är rätt mycket.

Jag såg en liten film på aftonbladets tv-sida om folk i brittiska Swansea, som började ta droger vid 12-13 års ålder och började skjuta heroin vid 14. Dessa personer är helt förstörda och beter sig verkligen som man tror de ska göra. Helt gone och borta från verkligheten. Den typen av människor har man sett förut lite överallt och det är en ganska vanlig syn för världen. Såna människor mamma varnar en för, och som man tidigt i barndomen förstår att sånt inte är bra.

Det man inte förstår är att de är så nära verkligheten som vi alla andra är, och att man inte ska blunda för det. Det är så otroligt lätt att hamna där om man bara fortsätter på allt det lätta som finns överallt. Har man många vänner så blir en liten del utav dem man känner beroende av droger, för det är svårt att sluta om man inte inser konsekvenserna.

 

Aja, det var väl det jag ville säga för ikväll..

Jag tycker om min balkong, det är där jag har skrivit två tredjedelar av alla inlägg. Alla inlägg skrivna på sena kvällen när solen gått och lagt sig bakom horisonten.

Nu ska jag väl ta och lägga mig. En till cigg bara.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: