First Waltz

Quidquid discis, tibi discis – "Vad än du lär dig, lär dig det för din egen skull"

Welcome to my class

Jag är påväg till min allra första lektion, och redan 45 minuter innan så kan jag säga att jag har lärt mig en hel del. Jag har fått forska, fördjupa mig i och lära känna ämnet innan lektionen, vilket faktiskt var en svår utmaning. Nu är fallet så att jag inte ska bli uplärd, utan faktiskt lära upp! Ja, nu skriver en riktig (fortfarande en definitionsfråga dock) lärare denna blogg!

 

Jag ska vara pianolärare till en tjej i 25-årsåldern som jag träffat förut, och det passar perfekt i livet att testa på något nygammalt på en ny nivå, speciellt nu när jag knappt gjort något nytt med mina musikintressen sen studenten. Tidigare idag insåg jag verkligen vilket hårt jobb det innebär att lära ut någon för en slant när man inte ska lära ut med skolböcker som stöd.

 

Denna elev vill lära sig det jag kan och jag ska lära ut mina kunskaper, vilka jag inte enbart fått som elev dvs. Därför verkar detta en extra svår uppgift men samtidigt extra spännande då jag får "ta reda på" vad jag redan kan och försöka förmedla det till någon annan! På återseende, your teacher...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Emelie
skriven :

Du kan din grej, i know you will nail it very well *: