First Waltz

Quidquid discis, tibi discis – "Vad än du lär dig, lär dig det för din egen skull"

Allt annat än stilla snöfall...

Fixa och trixa, dona och städa, orientera och planera, baka och smaka, jobba och blogga... Det är mycket såhär till julen som måste fixas, och framförallt planeras.

Jag skall ju ha en mindre fest i min pappas lya den 18 och som det verkade i början när jag bjöd 43 personer så trodde jag det skulle bli ett helvette att försöka få in alla, men nu efter tre veckor då knappt 10 har tackat ja ser det lite omvänt ut. Nu försöker jag istället hitta fler som vill komma på rätt så kort varser, främst boys eftersom jag har ett överskott av kvinnliga vänner.

Sedan är det ju jobbet som ställer till med massa besvär för planeringen. Men serru, pengar måste man ha! Har en del vänner jag ska försöka hinna träffa innan jag åker ner till Skåne i jul.. om jag ens kommer få ledigt då, ja det återstår att se.

Sedan ska det bakas till festen, hämta nycklar till lägenheten, lämna filmer, fixa telefonen, skriva noter, handla dricka till helgen, hitta julklappar, planera, planera, planera.. Sömn och mat kompenseras bort! Ska vakna halv 7 imorgon är det tänkt, men nu får jag äntligen lite tid framför en dator då jag hinner skriva av mig!

 

Detta får mig bara längta ännu mer till julen då alla spänningar släpps och man inte har något mer inplanerat fram tills 2011! Bara fint julaftonsmys med min släkt.. när traditioner är som bäst..

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: