First Waltz

Quidquid discis, tibi discis – "Vad än du lär dig, lär dig det för din egen skull"

Sjunger sig själv till sömns

Nån dag när det är maj igen
Ska jag se dig och minnas det här igen

Vet dom säger det som dör blir åter jord
Men mina blommor dör
Jag har låtit något växa alltför fort
Något som jämt förstör

Nånstans
Bor de vi tror vi glömt
Det väntar där
Sjunger sig självt till sömns

Man tror man vet
Man lever lär
Man trampar snett
Blir den man är

Nån dag när regnet tynar bort
Då minns jag dig och hur vi förstörde oss
Jag har burit på en skuld som blev för tung
Jag lade den på dig
En oförrätt som håller sig för evigt ung
Förtjänar en sån som mig

Nånstans bor de vi tror vi glömt
De ruvar där sjungande sig till sömns  
Man tror man vet
Man lever lär
Man trampar snett
Blir den man är

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: