First Waltz

Quidquid discis, tibi discis – "Vad än du lär dig, lär dig det för din egen skull"

Spegel, Spegel

Det var längesen jag gav mig själv en hård titt i spegeln. Av alla människor vars ansikten jag ser dagligen glömmer jag ibland att mitt ansikte finns, men idag gav jag mig tid. Studerade, iaktog, betraktade.. 
Är det verkligen samma person? Ur många perspektiv är svaret oftast ja, men som betraktaren själv iaktar är det endast en spegelbild, ur vilken sin vision endast är någon annan jag tittar på. Vem är jag? 
 
Jag studerar. En näsa, ögon vars själ vinkar hej, en mustasch, är den där för att tillägga? För att dölja? Vi döljer redan mycket av oss själva när vi väljer att visa oss själva för verkligheten genom en glasruta för att på något sätt tillfredställa personen i spegelbilden, för personen är inte olik någon annan du ser, men personen är inte du. V faller lätt offer för den värld vi fötts in i, med många fler bollar i luften än vad vi kan tänkas hantera. En efter en släpper vi medvetet på det som kunde tänkas vara vktigt, utan att släppa blicken från spegelbilden.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: