First Waltz

Quidquid discis, tibi discis – "Vad än du lär dig, lär dig det för din egen skull"

Uncle Bob

Jag hade den mest sjuka dröm efter att jag sov ut själv i Malmö.
Jag hade varit uppe ett tag innan när min kompis gick til jobbet men lade mig i säng igen för att sova ut..
efter ett bra tag så somnade jag, och jag somnade otroligt djupt. Kanske var det pga dedär stillnoct som hon gav mig igår kväll.

Drömmen handlade om att jag hade träffat en man, skäggig som en kamelfitta, pratade som en vildavästern-cowboy och vis som Mr. Myagi. Hans namn var Bob, och hans plan var att han skulle roadtrippa genom Sverige.
Konstigt nog så hann jag åka i förväg för att vi-skulle-typ mötas efter södertälje eller något (vi åkte från Stockholm söder ut) Men jag hamnade med någon fastgalning som åkte i 3000km/h och hamnade långt utanför Södertälje, så jag fick hoppa ur, när den stod still såklart, och lifta med nåogon annan tillbaka till Södertälje. I Södertälje mötte jag upp med Bob, och jag hade funderat på om jag verkligen hann åka genom Sverige eftersom jag var mitt i min skåneresa samtidigt (makes no sense) och ville hinna träffa så många som möjligt innan smestern tog slut.

Så sa han något väldigt vist i liknande form;If you want to be with your friends, then, be with your friends. Uncle Bob gotta' do this trip, but I'll promise ya''ll se me again! Howdy!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: